De gemeente Tervuren in je broekzak

Gemeente Tervuren lanceert de ‘Tervuren-app’. Met de app zijn alle digitale diensten beschikbaar voor inwoners en bezoekers. Attesten en vergunning aanvragen en downloaden, een afspraak maken, tickets reserveren … het kan allemaal met enkele klikken op de smartphone.

Via de Tervuren-app kunnen inwoners verschillende attesten en uittreksels onmiddellijk downloaden. Een afspraak voor een bezoek aan het gemeentehuis of via een mail de documenten aanvragen, hoeft niet meer. Daarnaast beschikt de app, naast alle functionaliteiten van Mijn Burgerprofiel, over informatie om een afspraak in te boeken met de juiste dienst, de openingsuren en een meldingsformulier voor bijvoorbeeld zwerfvuil of beschadigde voetpaden. Ook het laatste nieuws over Tervuren, de UiT-kalender met activiteiten, tickets reserveren voor onder andere De Warandepoort en informatie over de geschenkbon zijn in de app te vinden. Zo is het ook een handige tool voor bezoekers van gemeente Tervuren.

Dit is een belangrijke stap in de verdere versterking van de digitale dienstverlening. Op deze manier kan de burger zonder zich te verplaatsen een beroep doen op de ondersteuning van het lokaal bestuur. Tervuren investeert daarnaast ook verder in e-inclusie om de digitale kloof zo goed mogelijk te dichten en ervoor te zorgen dat alle bewoners hier maximaal van gebruik kunnen maken. De Digidokter, een initiatief dat eerder gelanceerd werd, biedt hulp bij de installatie en het gebruik van de app. De tijd die medewerkers van het gemeentebestuur winnen met de lancering van deze digitale applicatie, kan worden gebruikt om andere mensen aan het loket nog beter bij te staan.

Download de gratis app ‘Tervuren’ via de Apple App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Alle informatie over de gemeente-app vind je op www.tervuren.be/tervuren-app.

Gepubliceerd op  maandag 3 jun 2024 om 09:00 uur